Mijn debuut als zakelijk blogger

Ontkennen heeft geen zin: ik lijd aan het zogenaamde help-mijn-man-is-klusser-syndroom. Je weet wel, die aandoening waarbij iemands ‘kennen en kunnen’ vooral tot uiting komt búíten eigen voordeur.

Ik hoor mezelf nog zeggen: ‘Als ik straks een eigen website heb, ga ik zakelijk bloggen. Misschien publiceer ik zelfs wel twee zakelijke blogs per week.’
Van tips en trucs tot handige weetjes over copywriting, communicatie en social media; het zou allemaal aan bod komen.

Inmiddels zijn we ruim een jaar, talloze leuke opdrachten en zero (deze niet meegerekend) zakelijke blogs verder. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op schrijven. Maar na een lange dag werken ook nog eens de motivatie vinden om een interessante, leerzame tekst op mijn eigen website plaatsen? Nee.

Dit betekent niet dat er geen toekomst is voor het bloggedeelte op mijn website. Integendeel. Die leuke opdrachten waar ik het eerder over had, dáár ga ik wat over vertellen. Zie het als een soort portfolio, in een vorm die misschien niet voor de hand liggend is. En misschien publiceer ik hier zelfs weleens iets dat helemaal niets met copywriting of contentcreatie te maken heeft. Waarom ook niet? We leven toch al in abnormale tijden.

Of deze constructie iets is waar ik zakelijk op vooruit zal gaan, vraag je? (Dat is tenslotte oorspronkelijk het idee van zakelijk bloggen.) De tijd zal het leren. Mijn intentie is vooral te laten zien voor welke mooie bedrijven ik mag (of heb mogen) werken. Neem Upfront, Brunott Juwelier en De Verserij. En dan heb ik What Women Want nog niet eens genoemd; in opdracht schreef ik in het fysieke magazine onder andere artikelen over Restaurant Fred, Aqua Asia ClubSOAP TREATMENT STORE en Maison Sucre.

Toegegeven, ik heb ook een klein beetje de intentie om mijn werk – waar ik tenslotte ziel en zaligheid in heb gestoken – te showen. Want hoewel ik me echt niet hoef te vervelen, vind ik het altijd leuk om nóg meer klanten blij te maken met ijzersterke webteksten, aantrekkelijke artikelen, inspirerende blogs of copy en content in welke vorm dan ook. En als de teksten al geschreven zijn, controleer ik die even graag op inhoud, spelling en woordkeus.

Mocht je nu al denken dat ik iets voor jou kan betekenen, of wil je gewoon niet wachten tot het moment waarop de resultaten van mijn ‘zakelijk bloggen’ zichtbaar zijn, neem dan contact met me op!

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *